Displaying 1 - 10 of 10
-
Becker, M. (2016). On the identification of FOXP2 gene enhancers and their role in brain development. PhD Thesis, Radboud University Nijmegen, Nijmegen.
Additional information
full text via Radboud Repository -
Bruggeman, L. (2016). Nativeness, dominance, and the flexibility of listening to spoken language. PhD Thesis, Western Sydney University, Sydney.
-
Carrion Castillo, A. (2016). Deciphering common and rare genetic effects on reading ability. PhD Thesis, Radboud University Nijmegen, Nijmegen.
-
Defina, R. (2016). Events in language and thought: The case of serial verb constructions in Avatime. PhD Thesis, Radboud University Nijmegen, Nijmegen.
Additional information
full text via Radboud Repository -
Jongman, S. R. (2016). Sustained attention in language production. PhD Thesis, Radboud University Nijmegen, Nijmegen.
Additional information
full text via Radboud Repository -
Kouwenhoven, H. (2016). Situational variation in non-native communication: Studies into register variation, discourse management and pronunciation in Spanish English. PhD Thesis, Radboud University Nijmegen, Nijmegen.
Additional information
full text via Radboud Repository -
Kuzla, C. (2009). Prosodic structure in speech production and perception. PhD Thesis, Radboud University Nijmegen, Nijmegen.
Additional information
full text via Radboud Repository -
Schimke, S. (2009). The acquisition of finiteness by Turkish learners of German and Turkish learners of French: Investigating knowledge of forms and functions in production and comprehension. PhD Thesis, Radboud University Nijmegen, Nijmegen.
Abstract
Sarah Schimke onderzocht hoe mensen die op volwassen leeftijd naar een ander land verhuizen de taal van dit land leren, ook zonder veel taalinstructie te krijgen. Twee groepen werden onderzocht: Turkse immigranten in Frankrijk en Turkse immigranten in Duitsland. De resultaten laten zien dat volwassen leerlingen in het begin van het verwervingsproces een gemakkelijkere variatie van de doeltaal creëren. Er worden wel woorden van de doeltaal verworven en gebruikt, maar er wordt een gesimplificeerde grammatica toegepast. In het bijzonder gebruiken leerlingen in deze fase geen finietheid, dus geen morfologische variaties van werkwoorden. Schimke toont aan dat als finietheid wordt verworven, dit de grammatica van de leerlingen sterk verandert en dat deze veel sterker op de doeltaalgrammatica begint te lijken. Ook toont ze aan dat dit proces door karakteristieken van de doeltaal, zoals de woordvolgorde en de complexiteit van de morfologie, wordt beïnvloedAdditional information
full text via Radboud Repository -
Viebahn, M. (2016). Acoustic reduction in spoken-word processing: Distributional, syntactic, morphosyntactic, and orthographic effects. PhD Thesis, Radboud University Nijmegen, Nijmegen.
Additional information
full text via Radboud Repository -
Wnuk, E. (2016). Semantic specificity of perception verbs in Maniq. PhD Thesis, Radboud University Nijmegen, Nijmegen.
Additional information
full text via Radboud Repository
Share this page